Merida Big.Nine 300 antracit 2018

Merida Big.Nine 300 2018 MTB 29 kerékpár - antracit
Darab
Fogyasztói ár: 259.000 Ft
  • Ezt is kapod vele
  • Specifikáció
  • Méretválasztó
  • Váz Big 9 TFS
  • Teleszkóp Suntour 29 XCR air LOR 100
  • Váltókar Shimano Deore SL-M6000 2x10
  • Hátsó váltó Shimano XT RD-M781
  • Első váltó Shimano Deore M618
  • Fékkar Shimano M315
  • Fék Shimano M315 180/160 cen
  • Lánc KMC X10
  • Hajtómű FSA Alfa drive 36-22
  • Fogaskeréksor Shimano CS-HG50-10 11-36
  • Kormány Merida Expert CC 720 R10
  • Kormányszár Merida Comp OS 7°
  • Agyak Shimano Centerlock
  • Felni Merida Big Nine comp CC
  • Külső gumi Maxxis Ikon 29er 2.2 fold
  • Nyereg Merida Sport
  • Nyeregszár MERIDA comp SB0 30,9
  • Pedál VPE-891
  • Kerékméret 29"
  • Súly13,05kg (17")

MÉRETVÁLASZTÓ

Segítség a Merida kerékpárok helyes méretválasztásához. Részletek...

INGYENES SZERVIZ 1 ÉVIG

Váltó-, és fékállítás, kerékcentírozás, egyebek.Részletek...

INGYENES KISZÁLLÍTÁS

Szakszerű üzembehelyezéssel, futárszolgálattal.Részletek...

"LEGJOBB ÁR" GARANCIA

Ha jobb ajánlatot találsz, írd meg, ugyanannyiért adjuk!Részletek...

AJÁNDÉK NAGYGENERÁL

Értéke 14 500 Ft, minden új kerékpárhoz ingyen jár.Részletek...

Méretválasztás

Segítség a Merida kerékpárok helyes méretválasztásához

 

2017-es modellekhez:

Merida 2017 méretajánlás.pdf

 

2016-os modellekhez:

Merida kerékpárok méret ajánlás 2016.xls

 

2015-ös modellekhez:

Merida_kerekparok_meret_ajanlas 2015.xls

 

A táblázatokat a Merida márka hazai forgalmazója a Bikefun Kft. készítette.

Ezekből könnyen kikerehető, nagy valószínűséggel milyen vázzal kell rendelni az adott típust. Persze a javaslat átlagos testalkathoz szól, ettől eltérő (hosszabb, vagy rövidebb láb) testarányok módosíthatják az egyedileg megfelelő vázméretet.

 

1.

Nyeregmagasság: nem árt ha tudjuk, milyen magasan ülünk a kerékpáron és ezt a számot jól megjegyezzük - középcsapágy- tengelytől az ülés tetejéig mérünk (ha már volt biciklink...).

 

2.

Ha első alkalommal ülünk egy idegen kerékpáron, akkor olyan magasra állítjuk a nyeregpozíciót, hogy ha a pedál alsó holtpontjában (helyesebben a nyereghez legtávolabbi pontjában) a sarkunkal érintjük a pedáltestet, a lábunk éppen nincs teljesen kinyújtva.

Ebben a helyzetben rögzítsük a nyeregmagasságot, így a képen látható lábtartást érjük el.

Ez megfelelően terheli izomzatunkkat, nem fog megfájdulni sem a fenekünk, sem a combunk, vagy a derekunk.

Ha a nyereg alacsony, akkor rossz izmokkal dolgozunk, égő, fájó érzést fogunk tapasztalni, ilyenkor az ízületek (térd, forgó, csípő) is rosszul terhelődnek.

Helyes beállításnál a cipő orra éppen leér majd a földre, így piros lámpánál vagy a rajtvonalnál biztosan nem dőlünk el... :-)

Ha a nyereg magasan van, a csípőnk „hintázni” fog jobbrabalra, mert csak így érjük el az alsó holtpontot a lábunkkal.

 

3.

Vízszintes nyeregpozíció: a pedálok vízszintes állásában, lábunkat helyesen tartva a pedálon: patent pedálnál bekattintva, taposó pedálnál pedig a talppárnánkkal (Figyelem: nem a talpunk közepével!) nyomjuk a pedált.

Egyenesen előre irányított lábfejjel megnézzük, hogy a képen lévő függő a jelzett pozícióban van-e, illetve ellenőrizzük, hogy a pedál tengelye függőleges vonalban van-e a térdünkkel.

 

4.

Ellenőrizzük azt is, hogy megfelelő méretű-e a kormányszár.

Alapvetően, ha a helyes vízszintes nyeregpozíciót jól beállítottuk, akkor a kormánynak - lepillantva - ki kell takarnia az első tengelyt.

Ha a kormány mögött látjuk a tengelyt, akkor hosszú, ha előtte, akkor pedig rövid a kormányszárunk.

 

A táblázatok csak iránymutatásként szolgálnak, a testarányok miatt eltérések lehetnek.

Kérjük, mindenképpen kérje szakember segítségét a kerékpár vásárlásakor!

A kormányszár, kormány, nyereg cseréjével, állításával a kerékpárok szinte teljes mértékben testre szabhatók.