Merida geometria összehasonlítás

Road Race / Road Ride

A legtöbb esetben apróságokon múlik, hogy a kerékpározás kikapcsolódást vagy fájdalmat jelent, amiért elsősorban az üléspozíció lehet felelős.

 

A vérbeli országútisok „hasalós”, aerodinamikus pozícióban tekernek. Az általuk használt vázak ezért rövid homlokcsővel készülnek, hogy minél alacsonyabbra kerülhessen a kormány, így a felsőtest automatikusan aerodinamikusabb pozíciót vesz föl. Mivel ők külön erre is edzik izomzatukat, az országúti versenyzők hosszú távon is elviselik ezt a testhelyzetet. Ugyanakkor ők az áttételtartományt tekintve a finomabb átmeneteket kedvelik, és a kéttányéros hajtóművet választják nehéz, hegyes útvonalon is.

 

A kevésbé edzett bringásoknak mások az igényei. Például a sebességfokozatok szempontjából jól jönnek a könnyű áttételek, főleg a meredekebb emelkedőkön. Ezért szereljük a Road Ride széria modelljeit triplatányéros hajtóművel. Az említett amatőrök számára fájdalmas lehet a „hasalós” testtartás, ami közben ráadásul a nyakat és a karokat is komolyabb, fárasztó terhelés éri. Szerencsére nem kell szembesülniük utóbbi kellemetlenségekkel, köszönhetően a Road Ride széria modelljeinek.

 

A Merida sokkal elegánsabb megoldást kínál, mintha egy hagyományos országúti kerékpár kormánya alá építenénk „tornyot” hézagolókból.

A Road Ride kerékpárok geometriája közel olyan sportos használatot tesz lehetővé, mint a profi Road Race bringák, de kényelmesebb üléspozíciót garantál.

 

Hogy még jobban elkülönüljön a két kategória, másféle csövekből, más festéssel készülnek a RACE és RIDE széria kerékpárjai.